لکسوس ES250 مدل 2021 معرفی شد

کد مطلب 2750 1399-06-13 20:34
زمان تقریبی مطالعه 4دقیقه

چرخان/ در این مقاله قصد داریم تا شمارا با مدل جدید سدان لوکس ژاپنی یعنی لکسوس ES250 2021 آشنا کنیم؛ خودرویی که به‌تازگی و به‌طور رسمی توسط لکسوس معرفی شد.

بعدازاینکه ماه گذشته لکسوس دو محصول جدید خود، یعنی لکسوس LX 2021 و لکسوس LS 2021 را معرفی کرد و توانست توجه رسان‌ها را به خود معطوف کند؛ حال نوبت به سدان لوکس این برند رسیده تا به غوغای بزرگ این برند شدت ببخشد و توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به این خودرو را بیش از بیش به خود جلب کند




چرخان/ در این مقاله قصد داریم تا شمارا با مدل جدید سدان لوکس ژاپنی یعنی لکسوس ES250 2021 آشنا کنیم؛ خودرویی که به‌تازگی و به‌طور رسمی توسط لکسوس معرفی شد.

بعدازاینکه ماه گذشته لکسوس دو محصول جدید خود، یعنی لکسوس LX 2021 و لکسوس LS 2021 را معرفی کرد و توانست توجه رسان‌ها را به خود معطوف کند؛ حال نوبت به سدان لوکس این برند رسیده تا به غوغای بزرگ این برند شدت ببخشد و توجه رسانه‌ها و علاقه‌مندان به این خودرو را بیش از بیش به خود جلب کند.

> بخش اول طراحی 
این خودرو نسبت به نسل قبلی خود تغییرات زیادی را به خود دیده است اما این نسل که درواقع در سال 2019 رونمایی شد نسبت به مدل 2021 تفاوت‌های بسیار اندکی در ظاهر و داخل کابین به خود می‌بیند و ما شاهد درواقع خودرویی جدیدی نیستیم و تنها موردی که این خودرو را خاص‌تر از مدل 2019 می‌کند اضافه شدن سیستم چهارچرخ محرک این خودرو است.

در نمای جلو با ظاهر بسیار خشن و عصبانی روبه‌رو هستیم که این ظاهر خودرو نتیجه جلوپنجره بسیار بزرگ کرومی و چراغ‌های باریک و کشیده است. در کل نمای جلوی خودرو حالتی خشن و اسپرت دارد و بسیار زیبا جلوه می‌کند. اما اوضاع در نمای جانبی کمی متفاوت است؛ در نمای جانبی بیشتر سعی شده است تا خودرو ظاهری سنگین و پر ابهتی داشته باشد پس خبری از خطوط پر اغراق و تند و تیز در این بخش نیست؛ رینگ‌های 19 اینچی این خودرو هم در ترکیب با خطوط طراحی بدنه بیشترو بیشتر به لوکس بودن این خودرو اشاره می‌کند.

در نمای عقب هم سعی شده از خطوط عرضی بیشتری استفاده شود تا نمای این خودرو پهن‌تر و بزرگ‌تر دیده شود. در نمای عقب مهم‌ترین نکته چراغ‌های باریک و کشیده‌ای هستند که به‌وسیله یک نوار کرمی سرتاسری به هم وصل شده‌اند. در کل در نمای جانبی و عقب این خودرو، بیشتر شاهد ظاهری لوکس و باوقار هستیم و طراحی آن مقداری از نمای جلوی این خودرو سنگین‌تر و لوکس‌تر است اما در طراحی نمای جلو سعی شده است به اسپرت و خشن بودن این خودرو تأکید کند.

 

اما به بررسی داخل کابین خودرو بپردازیم جایی که بازهم نسبت به مدل 2019 این خودرو تغییرات بسیارکمی را در خود می‌بیند. در مورد طراحی داخل کابین باید بگوییم که با کابین لوکس و زیبا و البته باکیفیت روبه‌رو هستیم و هنوز که هنوز امضای لکسوس در طراحی داخلی این خودرو مشاهده می‌شود که نشان از اصالت این خودرو و برند دارد. اما مهم ترین نکته درون کابین این خودرو نمایشگر بزررگ 13 اینچی این خودرو است که در ترکیب با خط نوار کرومی که در سرتاسر کابین خودرو کشیده شده است و به پهن‌تر جلوه نشان دادن کابین کمک کرده است.

اما این خودرو دارای آپشن هایی به شرح ذیل است:

نمایشگر 13 اینچی 4K با قابلیت راهبری
صفحه نمایشگر دیجیتالی 10 اینچی پشت آمپر
سیستم صوتی Lexus Premium با 8 عدد بلندگو
12 کیسه هوا در 8 نقطه کابین
تغییر حالت رانندگی به سه صورت ECO، Normal و Sport
سیستم ورود بدون کلید
کروز کنترل هوشمند
چراغ‌های LED مخصوص روز
سنسور پارک در عقب و جلو
موس وسط
آینه‌های الکتروکرومیک
سیستم تهویه مطبوع جداگانه برای سرنشینان جلو و عقب
روکش چرمی صندلی‌ها
گرمکن و سردکن برای صندلی‌های جلو
سنسور باران
اتولایت
دوربین عقب و 360 درجه
نشان‌دهنده میزان باد لاستیک‌ها
سیستم (HSA)

> بخش دوم مشخصات فنی
در همین ابتدای کار باید گفت که نسل جدید لکسوس ES 250 2021 با سامانه چهارچرخ متحرک عرضه‌شده است تا امکانات یک سدان لوکس را برای اولین بار در تاریخ ساخت این مدل را تکمیل کند.

اما در قلب تپنده لکسوس ES 250 2021 تمام چرخ محرک، پیشرانه 2.5 لیتری چهار سیلندری قرار دارد که روی نسخه هیبریدی همین خودرو هم نصب‌شده است. این پیشرانه چهار سیلندر قادر به تولید 203 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور شده است که نسبت به نسل قبلی خود 17 اسب بخار و 25 نیوتن متر گشتاور بیشتر تولید می‌کند. این خودرو در هر 100 کیلومتر مسافت، 8.4 لیتر بنزین مصرف می‌کند که نسبت به نسل قبلی خود 0.6 لیتر کاهش پیداکرده است.

> بخش سوم قیمت
لکسوس قصد دارد که ES 250 2021 را از پاییز امسال راهی بازارهای خودرویی جهانی کند. قیمت این محصول در نسخه پایه 39 هزار و 900 دلار اعلام‌شده است و نسخه لاکچری این خودرو برچسب قیمتی معادل 45 هزار و 100 دلار داشته و نسخه F اسپرت هم از 45 هزار و 700 دلار آغاز می‌شود که به نسبت رقبای آلمانی این خودرو قیمت مناسبی برای این خودرو است.



این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :