کوکاکولا هم به کمپین ضد نژادپرستی علیه فیس‌بوک پیوست

کد مطلب 1225 1399-05-14 21:15
زمان تقریبی مطالعه 2دقیقه
شرکت کوکاکولا اعلام کرد که با حذف تبلیغات خود حداقل به‌مدت ۳۰ روز در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، به کمپین ضدنژادپرستی علیه فیس‌بوک پیوسته است.


- اخبار اقتصادی - به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از بی‌بی‌سی، شرکت کوکاکولا اعلام کرد که با حذف تبلیغات خود حداقل به‌مدت 30 روز در فیس‌بوک و دیگر شبکه‌های اجتماعی در سراسر جهان، به کمپین ضدنژادپرستی علیه فیس‌بوک پیوسته است.جیمز کوئینسی، رئیس و مدیرعامل این شرکت تولید نوشابه گفت: هیچ جایی برای نژادپرستی در جهان وجود ندارد و جایی برای نژادپرستی در رسانه‌های اجتماعی هم وجود ندارد.وی خواستار «پاسخگویی و شفافیت بیشتر» از سوی همه رسانه‌های اجتماعی شد.حمایت از نژادپرستی 7میلیارد دلار برای فیس‌بوک آب خوردغول مخابراتی آمریکا هم به کمپین ضد فیس‌بوک درباره جرج فلوید پیوستفیس‌بوک که از سوی حامیان کمپین «توقف نفرت برای سود» به حمایت از اظهارات نفرت‌انگیز و نژادپرستانه متهم شده، اعلام کرده است که می‌تواند پست‌های بالقوه مضر یا گمراه‌کننده را برای ارزش خبری آنان برچسب‌دار کند.مارک زاکربرگ، مدیرعامل فیس‌بوک گفت: فیس‌بوک همچنین تبلیغات حاوی ادعا‌هایی مبنی بر اینکه افراد با یک نژاد خاص، قومیت، ملیت، وابستگی مذهبی، گرایش جنسی و یا هویت جنسیتی را برای دیگران تهدید معرفی می‌کند، ممنوع کرده است.اما این سخنان نیز از سوی حامیان کمپین «توقف نفرت برای سود» مورد استقبال قرار نگرفته است. این افراد گفتند: تغییرات کوچک باعث کم شدن این مشکل بزرگ نمی‌شود.بر اساس این گزارش، بسیاری از شرکت‌های بزرگ جهان به‌منظور حمایت از این کمپین تبلیغات خود را از رسانه‌های اجتماعی فیس‌بوک که شامل اینستاگرام و واتس‌آپ می‌شود، حذف کرده‌اند.اوایل هفته گذشته، شرکت‌های بن و جری، نورث فیس، و پاتاگونیا از جمله شرکت‌هایی بودند که به این کمپین پیوستند و از آن حمایت کردند.مرگ جرج فلوید، سیاه‌پوست آمریکایی، به‌دست پلیس این کشور که ماه گذشته میلادی صورت گرفت منجر به اعتراضات گسترده در سراسر جهان و آمریکا شده است.بر اساس این گزارش، کمپین "توقف نفرت برای سود» در پاسخ به سابقه طولانی فیس‌بوک در حمایت از محتواهای نژادپرستانه، خشونت‌آمیز و دروغ صورت گرفته است.+


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :