تا 250 میلیون تومان چه خودروهایی میتوانیم بخریم؟

کد مطلب 3466 1399-06-17 20:37
زمان تقریبی مطالعه 10دقیقه

چرخان/ در این مقاله قصد داریم ببینیم با بودجه 250 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم. انتخاب در این بازه قیمتی سخت است و گزینه‌های صفر باکیفیتی در این رنج قیمتی جز خودروهای داخلی را نمی‌توان خرید




چرخان/ در این مقاله قصد داریم ببینیم با بودجه 250 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم. انتخاب در این بازه قیمتی سخت است و گزینه‌های صفر باکیفیتی در این رنج قیمتی جز خودروهای داخلی را نمی‌توان خرید.

این روزها بازار خودرو ما در بدترین شرایط ممکن به سر می‌برد زیرا حتی در حال حاضر هیچ‌گونه نظارتی بر نحوه قیمت‌گذاری خودرو در بازار و حتی کارخانه‌های خودروسازی وجود ندارد و قیمت خودروها به‌طور افسارگسیخته‌ای، افزایش می‌باید و علت آن‌هم عدم عرضه خودرو توسط خودروسازان داخلی و قانون منع واردات، تحریم خودرویی و نبود هیچ نظارت سازمان و ارگان دارای صلاحیت بر قیمت تمام‌شده خودروسازها است.

همه این موارد دست‌به‌دست هم دادند تا امروز ما با بودجه 250 میلیونی انتخاب‌های صفر خوبی را نداشته باشیم. در سال‌های نه‌چندان دور (دو سه سال پیش) با 250 میلیون تومان می‌توانستیم کیا سورنتو یا فولگس واگن تیگوان و … سوار بشویم اما امروز به لطف مسئولین و تحریم‌های ظالمانه آمریکا در این رنج قیمتی، انتخابی جز خودروهای ایرانی بی‌کیفیت با فناوری قدیمی نداریم.

برویم تا در ادامه به گزینه‌های انتخابی با بودجه 250 میلیون تومانی بپردازیم اما قبل از آن اگر تصمیم به انتخاب خودرو در رنج قیمتی 100 میلیونی را دارید پیشنهاد می‌کنم مقاله «با 100 میلیون تومان چه خودروهایی می‌توانیم بخریم؟» را بخوانید.

1 – چانگان cs35 
سی‌اس 35 یک خودروی شاسی‌بلند شهری و دیفرانسیل جلو است که بر مبنای خودروی سدان Changan EADO توسعه داده‌شده است. این خودرو در سال 1395 وارد خط تولید شرکت سایپا در کاشان شد. این دو خودرو با دو پیشرانه 1.5 لیتری و 1.6 لیتری به بازارهای جهانی عرضه‌شده است که سایپا این خودرو را تنها با پیشرانه‌ی ۱.۶ لیتری تولید می‌کرد. پیشرانه‌ی یادشده از نوع چهار سیلندر خطی و ۱۶ سوپاپ است و می‌تواند توان بیشینه‌ای معادل ۱۲۳ اسب بخار در دور موتور ۶۰۰۰ دور بر دقیقه تولید کند و حداکثر گشتاوری که پیشرانه‌ی چانگان CS35 تولید می‌کند، معادل ۱۶۰ نیوتن‌متر است که در دور موتور ۴۰۰۰ دور بر دقیقه حاصل می‌شود که به نسبت حجم موتور این خودرو اعداد بسیار خوبی است. این خودرو دارای یک گیربکس 4 سرعته است که تمام توان موتور را به چرخ‌های جلو این خودرو منتقل می‌کند و تک دیفرانسیل است.

اما این خودرو دارای آپشن هایی نظیره: رینگ 17 اینچی آلومینیومی، سانروف، کروز کنترل، کامپیوتر اطلاعات سفر، صندلی و تریم چرمی، قابلیت تنظیم صندلی راننده در 6 جهت، سنسور پارک دنده‌عقب،دکمه‌های تنظیم صوتی بر روی فرمان، چراغ‌های جلو هالوژن با قابلیت تنظیم ارتفاع، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، آینه‌های جانبی با قابلیت تاشو برقی و … اشاره کرد.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 95 با کارکرد بین 80 الی 90 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 240 الی 280 میلیون تومان میتوانید خریداری بکنید.

2 – رنو مگان
رنو مگان یک خودرو سدان فرانسوی است که نخستین بار در سال 1995 و به‌عنوان جایگزین خودرو رنو 19 معرفی شد. مگان از همان ابتدا در دو نسخه سدان و هاچبک عرضه می‌شد و این روند تاکنون هم ادامه پیداکرده است. تا به امروز 5 نسل از رنو مگان معرفی‌شده که نسل دوم آن از سال 2006 به‌صورت وارداتی و از سال 1387 به‌صورت مونتاژی وارد بازار ایران شد. در ایران تنها نسخه سدان این خودرو موجود است که این خودرو با دو موتور 1.6 و 2.0 لیتری به بازار عرضه شد که به ترتیب 115 و 132 اسب بخار تولید می‌کنند و برای آنها به ترتیب جعبه‌دنده دستی و اتوماتیک 4 سرعته در دسترس بود.

این خودرو به نسبت سال تولیدی بسیار خوش‌قیافه و لوکس بود و توانست با رقیب‌هایی مثل ماکسیما، زانتیا و… در بحث فروش رقابت کند. اما این خودرو در نسخه فول 2 لیتری خود دارای آپشن هایی نظیر: سیستم تهویه مطبوع با کنترل خودکار، کارت هوشمند، دکمه استارت، روشن و خاموش شدن خودکار چراغ‌ها (سنسور نور)، آینه جانبی برقی به همراه گرم‌کن، شیشه بالابر برقی جلو و عقب، کامپیوتر سفری، پرده شیشه عقب و جانبی، سنسور باران و … است. این خودرو به علت سواری نرم و حجم موتور خوب فروش خوبی را در ابتدا تجربه کرد اما رفته‌رفته با توجه به ورود محصولات جدید از میزان محبوبیت این خودرو کاسته شد و این روزها بازار چندان خوبی را تجربه نمی‌کند اما باید گفت که خرید این خودرو در این رنج قیمتی بسیار ارزنده است و شمارا پشیمان نخواهد کرد.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 90 با کارکرد بین 100 الی 120 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 210 الی 260 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید

3 – هیوندای آوانته
هیوندای آوانته یک خودروی کامپکت شهری است که نسل اول آن در سال 1991 معرفی شد و در حال حاضر در نسل هشتم به تولید می‌رسد. آوانته درواقع همان هیوندای النترا است که در نسل سوم وارد بازار ایران شد. هیوندای آوانته به‌وسیله کرمان موتور در ایران مونتاژ می‌شد و باوجود کیفیت بالا و عملکرد مطلوب، نتوانست به موفقیت خوبی دست پیدا کند. نسل سوم هیوندای آوانته در سال 2001 رونمایی شد و در سال 2003 یک فیس لیفت را تجربه کرد.

در سال 1384 بود که کرمان موتور به‌عنوان نماینده هیوندای در ایران، تصمیم به تولید آوانته گرفت و مونتاژ آن از سال 84 آغاز شد و تا سال 1390 با آغاز تحریم‌های خودرویی ادامه پیدا کرد. هیوندای آوانته در بازار ایران در دو نسخه اتوماتیک و دستی به تولید رسید. موتور به کار رفته در هر دو مدل، حجمی معادل 2.0 لیتر و 4 سیلندر دارد و می‌تواند 140 اسب بخار قدرت و 182 نیوتن متر گشتاور تولید کند که نسبت به زمان خودش عدد فوق‌العاده‌ای محسوب می‌شد. این قدرت در نسخه دنده‌ای به‌وسیله جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و در نسخه اتوماتیک به‌وسیله جعبه‌دنده 4 سرعته به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. اما نکته بسیار مهم این خودرو این است که هیچ آپشنی ندارد و فقط می‌توان دلتان را به مشخصات فنی خیلی خوب و سواری نرم  آن دل‌خوش کنید که ارزشمند است.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 88 با کارکرد بین 120 الی 150 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 220 الی 230 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید

4- مزدا 3
مزدا 3 یک خودروی اسپرت ژاپنی است که نخستین نسل آن در سال 2003 معرفی شد و تاکنون چهار نسل متفاوت از آن عرضه شد که ما در ایران تنها دو نسل از این خودرو راداریم و از همان ابتدا در دو نسخه هاچ‌بک و سدان در دسترس قرار گرفت. گروه بهمن از سال 1386 تصمیم به مونتاژ این خودروی خوش‌ساخت ژاپنی گرفت و آن را در تیپ‌های مختلف به تولید رساند.

مزدا 3 از همان بدو ورود به دلیل ظاهر جذاب و ویژگی‌ها و تجهیزات رفاهی خوبی که داشت، فروش موفقی را تجربه کرد و به عنوان یکی از باکیفیت‌ترین و سریع‌ترین خودروهای مونتاژی در ایران معرفی شد. مزدا 3 از یک موتور 2.0 لیتری 4 سیلندر بهره می‌برد که قادر است 147 اسب بخار قدرت و 187 نیوتن متر گشتاور تولید کند که این قدرت به وسیله جعبه دنده 5 سرعته دستی و یا 4 دنده اتوماتیک به چرخ‌های جلو انتقال پیدا می‌کند. شاید به جرات بتوان گفت در این رنج قیمتی، این خودرو  یکی از بهترین‌هاست و تمام پارامترهای انتخاب یک خودرو مثل هندلینگ عالی، کیفیت ساخت بالا، زیبایی ظاهری، قدرت مناسب و بازار خریدوفروش مناسب را دارد اما این نکته را هم نباید فراموش کرد که قطعات این خودرو مقداری گران هستند و باید ببینید از پس هزینه‌هایش بر می‌آیید یا نه. اما امکانات این خودرو شامل: سیستم کنترل سرعت، گرم کن صندلی، برف پاک‌کن اتوماتیک با حسگر باران، چراغ جلو باقابلیت روشن ـ خاموش اتوماتیک، 6 کیسه هوا و… اشاره کرد.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 88 با کارکرد بین 100 الی 150 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 240 الی 280 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید

5- رنو ساندو
رنو ساندرو یک هاچبک کوچک و اقتصادی فرانسوی است که از سال 94 توسط پارس‌خودرو در ایران تولید و عرضه شد. ساندرو به دلیل ویژگی‌های فنی خوبی که داشت و به دلیل اینکه خودرو قابل‌اعتمادی بود، خیلی سریع مورد استقبال کاربران ایرانی قرار گرفت و فروش خوبی را تجربه کرد. اما یکی از دلایل محبوبیت ساندرو قوای محرکه قابل‌اعتماد آن است که می‌توان گفت یکی از کم استهلاک‌ترین موتورها در میان رقبای خود است. اما این خودرو از نظر قوای محرکه و ویژگی‌های فنی اشتراکات فراوانی با تندر 90 دارد و از همان موتور 1.6 لیتری 4 سیلندری بهره می‌برد که در تندر 90 مود استفاده قرارگرفته است.

این موتور می‌تواند 105 اسب بخار قدرت و 175 نیوتن متر گشتاور تولید کند که آن را به‌وسیله جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته خودکار به چرخ‌های جلو انتقال می‌دهد که با توجه به‌قدرت موتور نمی‌توان انتظار شتاب فوق‌العاده‌ای را از آن داشت. راجع به امکانات این خودرو باید بگوییم با یک لیست خالی از آپشن روبه‌رو هستیم و اگر عشق اپشن هستید این خودرو نمی‌تواند نیاز شمارا برآورده کند.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 95 با کارکرد بین 80 الی 90 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 240 الی 280 میلیون تومان می‌توانید خریداری بکنید

6- جک j5
جک J5 یک سدان شهری چینی است که برای 3 سال توسط کرمان موتور در بازار ایران عرضه شد و تولید آن در سال 96 متوقف گردید. جک J5 در زمان عرضه در بازار کشور توانست به دلیل قیمت قیمت رقابتی و عدم وجود رقیب قدرتمند، فروش خوبی را تجربه کند و در میان مالکان به یک خودروی محبوب تبدیل شود. جک J5 با دو موتور عرضه می‌شد؛ اولی 1.5 لیتری به همراه جعبه‌دنده دستی و دیگری 1.8 لیتری با جعبه‌دنده اتوماتیک. این خودرو در مدل اتوماتیک شتاب و قدرت مناسبی را در اختیار راننده قرار می‌دهد.

در مورد کیفیت کابین هم باید گفت که کیفیت اجزا به‌کار رفته در حد مطلوبی است اما نسبت به خودروهای موجود در این لیست در رده پایین‌تر قرار می‌گیرد. اما اپشن‌های این خودرو شامل: سیستم خودکار تهویه مطبوع، رینگ ۱۶ اینچی اسپرت آلومینیومی، روکش چرمی صندلی‌ها و فرمان، صندلی جلو باقابلیت تنظیم در ۸ جهت، آینه جانبی برقی دارای گرم‌کن، سنسور نور (روشن و خاموش شدن چراغ‌ها)، اخطار دهنده فشار باد لاستیک‌ها، کنترل سیستم صوتی از روی فرمان، سانروف و… اشاره کرد.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 95 با کارکرد بین 80 الی 90 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 230 الی 2750 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید

7 – دنا پلاس توربو شارژ
دنا پلاس توربو یک سدان خانوادگی است که به‌تازگی نسخه اتومات آن توسط شرکت ایران‌خودرو طراحی و تولیدشده است. طراحی ظاهری این خودرو کاملا مشابه دنا پلاس بوده اما ازلحاظ فنی به یک پیشرانه توربوشارژ مجهز شده است که باعث شده دنا پلاس توربو نسبت به رقیبان هم‌رده خود، از توان فنی بالاتری برخوردار باشد. در قلب تپنده دنا پلاس توربو یک پیشرانه ۱۶۵۰ سی‌سی چهار سیلندر و مجهز به توربوشارژ قرارگرفته است که پیش‌ از این در سورن ELX توربوشارژ نیز مورداستفاده قرارگرفته بود.

این پیشرانه که توان تولید ۱۵۰ اسب‌بخار قدرت و ۲۱۵ نیوتن‌متر گشتاور را دارد، تمام نیروی تولیدشده خود را از طریق یک گیربکس ۵ سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند که طبق اعلام رسمی سایت ایران‌خودرو باعث شده این سدان ۱۲۶۲ کیلوگرمی در عرض ۱۰ ثانیه بتواند از حالت سکون به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر برسد که عدد بسیار خوب و جذابی در این رنج قیمتی است. دنا پلاس توربوشارژ دارای سانروف، کروز کنترل، دیلایت، مانیتور 7 اینچی، 4 کیسه هوا، سیستم تهویه مطبوع اتومات و… است.

این خودرو را در نسخه کارکرده و با مدل 97 با کارکرد بین 30 الی 50 هزارکیلومتر در رنج قیمتی 240 الی 280 میلیون تومان می‌توانید خریداری کنید
 
8 – نیسان ماکسیما دنده ای
در همین ابتدای باید بگوییم یکی از قوی‌ترین و بزرگ‌ترین و راحت‌ترین خودروهایی که می‌توان در این رنج قیمتی خرید نیسان ماکسیما دنده‌ای مدل 83-82 است. اما نیسان ماکسیما یک سدان سایز متوسط ژاپنی است که نسل اول آن در سال 1980 معرفی شد و اکنون در نهمین نسل خود به تولید می‌رسد. اما ماکسیمایی که ما ایرانی‌ها آن را می‌شناسیم، نسل چهارم آن است که نیسان در سال 1999 از آن رونمایی کرد و اتفاقاً پارس‌خودرو، هم‌زمان باعرضه جهانی تصمیم به ورود و مونتاژ آن در کشور گرفت. اما موتور به‌کاررفته در زیر کاپوت این سدان ژاپنی، حجمی معادل 3.0 لیتر و 6 سیلندر دارد و قادر است 227 اسب بخار قدرت و 295 نیوتن متر گشتاور تولید کند که تمام این قدرت به‌وسیله جعبه‌دنده 5 سرعته دستی و یا 4 سرعته اتوماتیک به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. ماکسیما به علت شتاب، سواری نرم و با توجه به عملکرد خوبی که ارائه می‌دهد عنوان یکی از بهترین خودروهای موجود در ایران در این رنج قیمتی را می‌توان به آن داد. اما قبل از خرید این خودرو،باید ببینید که حوصله روبه‌رو شدن با یک خودروی سن بالا را دارید یا نه؟ این خودرو استهلاک بسیار پایینی دارد اما با توجه به سن و قیمت قطعات این خودرو بهتر است قبل از خرید یک سبک و سنگین بکنید اما قطعاً به شما میگوییم که هیچ‌یک از خودروهای در این لیست کیفیت سواری نیسان ماکسیما را به شما نمی‌دهند.

در انتها
در انتهای این گزارش باید بگوییم که در این بازه قیمتی خودروهایی مثل پژو 207، سورنELX، جک J4، پژو 206 و … را هم می‌توان در نسخه‌های صفر و کم کارکرد خریداری کرد؛ اما در این گزارش سعی داشتیم، شمارا با خودروهای ارزشمند با ارزش افزوده بالا را در این بازه قیمتی آشنا کنیم تا بهترین انتخاب را نسبت به بودجه خود در این بازه قیمتی را داشته باشید.



این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :