یک رستوران مجازی افتتاح شد | فراری و نایک در متاورس به دنبال چه هستند؟

کد مطلب 69249 1400-09-28 19:19
زمان تقریبی مطالعه 3دقیقه
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، هیاهو بر سر کالاهای مجازی در بحبوحه پیش‌بینی‌های تب و تاب‌آوری به‌وجود آمده است که متاورس یعنی همان نسخه واقعیت مجازی اینترنت در نهایت جایگزین وب امروزی خواهد شد.


یک رستوران مجازی افتتاح شد | فراری و نایک در متاورس به دنبال چه هستند؟


دسته بندی : اخبار تکنولوژی


چشم‌انداز متاورس بسیار دور از واقعیت است، اما برندهای مختلف از فراری گرفته تا نایک در حال حاضر برای آزمایش و ایجاد مخاطب عجله زیادی دارند که شاید به دلیل ترس‌شان برای از دست دادن این بازار باشد.
به گزارش همشهری آنلاین به نقل از فرانس ۲۴، هیاهو بر سر کالاهای مجازی در بحبوحه پیش‌بینی‌های تب و تاب‌آوری به‌وجود آمده است که متاورس یعنی همان نسخه واقعیت مجازی اینترنت در نهایت جایگزین وب امروزی خواهد شد.
 
اما برخی از دنیای مجازی، برای مثال بازی‌های Fortnite و Minecraft یا پلتفرم Roblox، در حال حاضر برای تجارت باز هستند.
 
رایان مولینز، بنیانگذار اپلیکیشن مجازی کفش کتانی Aglet، می‌گوید: «من فکر می‌کنم بسیاری از آن آزمایش است. اگر معلوم شود که ما چند کار بزرگ یا چیزی شبیه به آن را انجام داده‌ایم، پس عالی است، اما من فکر می‌کنم بسیاری از (شرکت‌ها) در فکر نوآوری، اختلال یا مرگ هستند.»
 
مد و لباس‌های دیجیتال در خط مقدم متاورس بوده است. طراحان همچنین در حال ورود به حوزه جدید NFTها هستند؛ توکن‌های غیرقابل تعویض که اشیای دیجیتال منحصر به فرد مانند نقاشی‌ها یا انیمیشن‌ها آنها را بر خود دارند.
 
کریستینا ووتن، معاون مشارکت در پلتفرم بازی Roblox می‌گوید: «این نشان‌دهنده یک فرصت بزرگ برای برندهایی است که زودتر وارد می‌شوند و می‌توانند حضور دائمی در مقیاس واقعی جهانی را ایجاد کنند.»
 
در طول تعطیلات هالووین، فست‌فود زنجیره‌ای مکزیکی Chipotle یک رستوران فست‌فود مجازی در Roblox افتتاح کرد که اولین در نوع خود بود.
 
این برند کوپن‌هایی را برای دریافت یک وعده غذای رایگان در یک رستوران واقعی ارائه می‌دهد.
 
در ماه ژوئیه نیز شرکت فراری نسخه‌ای از مدل جدید ۲۹۶ GTB خود را با فورتنایت عرضه کرد که تا سال ۲۰۲۲ در دنیای واقعی در دسترس نخواهد بود، اما می‌توان با آن در دنیای مجازی رانندگی کرد.
 
شرکت نایک نیز پیش‎تر "Nikeland" یک نمایشگاه مجازی را در Roblox افتتاح کرده بود و اخیرا اعلام کرده است که شرکت کتانی دیجیتال RTFKT را خریداری کرده است.
 
برای شرکت‌هایی که عمدتاً در دنیای فیزیکی وجود دارند، مفهوم متاورس در درجه اول یک آزمایشگاه غول‌پیکر با راه‌های مستقیم برای جمعیت جوان است که توسط تبلیغ‌کنندگان مورد توجه قرار می‌گیرد. بسیاری از شرکت‌ها می‌خواهند مطمئن شوند که نام تجاری آنها در این محیط‌های اولیه قرار دارد. بنبراین حضور فعال و گسترده این شرکت‌ها در متاورس می‌تواند در وهله نخست به تبلیغات آنها در دنیای واقعی کمک کند.
 
 


این مطلب را برای دوستانتان هم ارسال کنید :